Heb je een vraag, tip of wil je meer informatie?

Neem contact met ons op

Wil je meer informatie over verschillende keukenstijlen, opstellingen, materialen of inbouwapparatuur? Ben je benieuwd naar de levertijd van je keuken of wil je een afspraak maken in een van onze showrooms?

Vul het formulier in en we nemen snel contact met je op.

Of neem contact op via WhatsApp

    Mijn vraag gaat over:

    Algemene informatieService en onderhoud

    Showrooms en openingstijden

    • Deurne
    • Florijn 10 a, 5751PC
    • 0493 312 570
    • Openingstijden:
    • Ma - Do 09:00 - 18:00 uur
    • Vr 09:00 - 21:00
    • Za 09:30 - 16:00 uur
    • Zondag gesloten
    • Den Bosch
    • Rietveldenweg 4, 5222AR
    • 073 3039010
    • Openingstijden:
    • Ma - Do 9:30 - 17:30 uur
    • Vr 9:30 - 21:00 uur
    • Za 9:30 - 16:00 uur
    • Zondag gesloten
    • Nuland
    • Kerkstraat 4, 5391AA
    • 0493 312 570
    • Openingstijden:
    • Alleen geopend op afspraak

    Veelgestelde vragen

    Bij de aanschaf van een nieuwe keuken kunnen veel vragen bij je opkomen. Met vijftig jaar ervaring weten we bij Berkers Keukens ondertussen welke vragen vaak gesteld worden. Deze hebben we hieronder voor je opgesomd. Van het kiezen van de beste showroom tot gangbare levertijden, garanties en veilig betalen, hier vind je een antwoord op je vraag.

    Staat jouw vraag er toch niet tussen? Bel of mail ons, we staan klaar om je te helpen.

    Selecteer een onderwerp naar keuze

    • Betaling
    • Garantie
    • Inmeten
    • Levertijd
    • Maatwerk
    • Montage
    • Showroom

    Veelgestelde vragen over Betaling

    Betaling bij kleine opdrachten

    Voor kleinere opdrachten werken we meestal niet met SAFE. Omdat Berkers Keukens alles op bestelling inkoopt, vragen wij voor kleinere opdrachten vooraf de volledige betaling.

    Hoe werkt SAFE-betalen?

    Berkers Keukens werkt met SAFE-betalen. SAFE is een eerlijke tool voor het beheer van onze betalingen. Het werk eigenlijk hetzelfde als de overdracht van een huis bij de notaris.

    Het SAFE systeem vraagt een aanbetaling van 15% nadat wij van jou een getekende opdracht hebben ontvangen. De overige 85% dient voor levering aanwezig te zijn op de rekening van SAFE,  wij kunnen tijdens deze fase niet bij het geld.

    Wanneer Berkers de keuken bij jou heeft afgeleverd, melden wij dit in het betaalsysteem. Ter verificatie wordt er dan een mail naar je verstuurd. Als er iets niet naar wens is, kun je dit binnen 4 dagen in het systeem melden. Zonder reactie wordt het bedrag na 4 dagen aan Berkers uitbetaald. Als er wel een melding is gedaan, zal er, totdat de melding is verholpen, 10% van het totaalbedrag worden achtergehouden.

    Veelgestelde vragen over Garantie

    Ik heb een lekkage en/of (water)schade, wat nu?

    Dat is natuurlijk erg vervelend, laten we allereest proberen de schade te beperken.

    Lekkage of waterschade?

    Lekt er op dit moment wat water? Probeer het dan zoveel mogelijk op te vangen of draai de stopkranen dicht zodat de schade niet kan toenemen.

    Lekt het ernstig? Ook als de kraan, spoelbak of vaatwasser niet in gebruik is, en bovenstaande is niet mogelijk? Draai dan tijdelijk de hoofdkraan dicht en neem contact met ons op om de vervolgstappen te bespreken.

    Waar kan ik melding maken van een probleem of defect buiten de garantietermijn?

    Allereerst vinden we het natuurlijk erg vervelend dat je een probleem of defect ervaart. Als het probleem buiten de garantietermijn van 5 jaar na aankoopdatum valt, ontstaat door eigen toedoen of aan uitgesloten onderdelen, volg dan een van deze stappen.

    Bij een probleem met apparatuur buiten de garantieperiode

    Melding bij de fabrikant: Buiten de garantietermijn kun je zelf contact opnemen met de fabrikant van het apparaat. Hier komen vaak hoge voorrijkosten bij kijken. Vraag daarom voorafgaand aan het bezoek naar de voorwaarden van de leverancier.

    Melding bij een lokale reparateur: Buiten de garantie kun je zelf contact opnemen met een lokale reparateur. Hier komen meestal minder hoge voorrijkosten bij kijken. Vraag voorafgaand aan het bezoek naar de voorwaarden van de reparateur.

    Vervanging van het apparaat: Soms is het niet meer rendabel om het apparaat te laten repareren. Dan is vervanging een betere opties. Als je hier meer informatie over wilt ontvangen, neem dan contact met ons op.

    Voor extra advies over bovenstaande opties mag je natuurlijk altijd even contact met ons opnemen.

    Losse onderdelen kunnen meestal snel en direct worden besteld via de webshop van de fabrikant. Je kunt dan direct zien wat de kosten zijn. De onderdelen worden over het algemeen snel thuisbezorgd.

    Heb je schade aan onderdelen zoals werkbladen, fronten, plinten, kasten, et cetera? Neem dan contact met ons op. Wij informeren je graag over de mogelijkheden.

    Waar kan ik melding maken van een probleem of defect binnen de garantietermijn?

    Allereerst vinden we het natuurlijk erg vervelend dat je een probleem of defect ervaart. Als het probleem binnen de garantietermijn van 5 jaar na de aankoopdatum valt, neem dan contact met ons op.

    Berkers keukens zet de melding dan door naar de juiste afdeling of partij. Zo houden ook wij overzicht over de lopende zaken en bouwen we een logboek op. Zo hebben we direct inzichtelijk of problemen zich herhalen en kunnen we de beste opvolging bieden.

    Hoe kan ik mijn apparatuur registeren?

    Je kunt de inbouwapparatuur van je nieuwe keuken registeren via de website van de fabrikant. Vergeet dit niet, want deze registratie is noodzakelijk voor de garantietermijn van 5 jaar.

    Deze registratie moet je zelf doen aan de hand van de typenummers en de E en FD nummers. Deze vind je op de stickers in of onder de apparaten.

    Lees hier meer over de registratie.

    Hoeveel garantie zit er op mijn keuken?

    Koop je een complete keuken bij Berkers, dan zit er altijd 5 jaar garantie op. Ook op de inbouwapparatuur. Dit is niet afhankelijk van de garantiebepalingen van de fabrikant(en). Zo geniet je de eerste 5 jaar zorgeloos van je nieuwe keuken. Mocht er onverhoopt een probleem ontstaan, neem dan contact met ons op.

    Het komt wel eens voor dat er een apparaat defect is en dat een reparatie geen oplossing biedt of het kostenplaatje van de reparatie te hoog worden. In dit geval heb je binnen de 5 garantiejaren recht op kosteloze vervanging van dit apparaat tegen een vergelijkbaar model.

    Uitgesloten van garantie zijn stootschade, brandschade en waterschade, kunststof en glazen onderdelen en vervanging van koolstoffilters.

    Veelgestelde vragen over Inmeten

    Moet mijn werkblad apart worden ingemeten?

    Afhankelijk van de opstelling van jouw keuken en het materiaal van het werkblad, kan het nodig zijn dat het werkblad in wordt gemeten door de leverancier of een van onze monteurs. Deze meetafspraak vindt plaats tijdens of direct na de montage van je keuken. Wij zullen je hierover altijd vooraf goed informeren. Na het inmeten van het blad duurt het meestal 5 werkdagen voordat het gemonteerd kan worden.

    Uitzonderingen bevestigingen de regel: soms duurt het wat langer dan 5 dagen. Uiteraard word je hierover tijdig geïnformeerd.

    Is het inmeten van mijn keuken inbegrepen?

    Bij aankoop van een keuken in een van onze showrooms, is het inmeten altijd inbegrepen. Wij vinden het belangrijk om de ruimte bij jouw thuis zelf in te meten, zodat er achteraf geen verassingen ontstaan. We kijken tijdens de inmeet afspraak ook naar meer dan alleen de keukenruimte zelf. Zodat we weten waar we kunnen laden en lossen en waar we in en uit kunnen met onderdelen.

    In het geval van een appartement of een woning op een verdieping, kijken we ook of er een lift aanwezig is en wat de afmetingen zijn. Soms is er een verrijker nodig, dat kunnen we tijdens deze afspraak ook goed inschatten. Het inmeten is een extra service, hier zijn dus geen kosten aan verbonden.

    Kan ik zelf mijn keuken inmeten?

    Natuurlijk, geen probleem. Toch komen we het altijd nog even nameten. Dat is voor beide partijen fijn, zodat er tijdens de montage geen verrassingen ontstaan. We kijken tijdens de inmeet afspraak ook naar meer dan alleen de keukenruimte zelf. Zodat we weten waar we kunnen laden en lossen en waar we in en uit kunnen met onderdelen.

    In het geval van een appartement of een woning op een verdieping, kijken we ook of er een lift aanwezig is en wat de afmetingen zijn. Soms is er een verrijker nodig, dat kunnen we tijdens deze afspraak ook goed inschatten. Het inmeten is een extra service, hier zijn dus geen kosten aan verbonden.

    Wie komt mijn keuken inmeten?

    Onze verkoopadviseur, die je vanaf het eerste moment hebt gesproken, komt zelf de keuken bij je inmeten. Omdat we het fijn vinden om de ruimte zo goed mogelijk op voorhand te kunnen beoordelen. Zo voorkomen we verrassingen bij de montage en hoef jij niet nogmaals je wensen uit te leggen.

    Soms komt het door omstandigheden voor dat we iemand anders moeten sturen, dan brengen we je altijd even op de hoogte bij het maken van de afspraak.

    Veelgestelde vragen over Levertijd

    Waarom wordt er over werkweken gesproken als we het over de levertijd hebben?

    Een Berkers keuken is altijd maatwerk en wordt dus speciaal voor jou op maat gemaakt. Tijdens vakantieperiodes zoals de bouwvak of de kerstvakantie, kunnen fabrikanten, leveranciers en transportbedrijven hun activiteiten verminderen of zelfs tijdelijk stopzetten, waardoor de levertijden langer kunnen worden. Door te spreken van werkweken zorgen we voor realistische verwachtingen.

    Wat betekent ‘afroep’?

    Afroep of op afroep betekent dat er nog geen exacte levertijd of leverweek is bepaald. Dit is vaak het geval als jij nog niet zover bent om de keuken of goederen te ontvangen. Bijvoorbeeld als je een nieuwe woning gekocht hebt en eerst nog gaat verbouwen of bij nieuwbouw waarbij de bouw nog niet gereed is. Weet je wanneer je jouw keuken kunt ontvangen? Dan dien je dien je dit minimaal 12 werkweken voor het gewenste levermoment aan de keukenadviseur van Berkers door te geven. Dit noemen we het ‘afroepen’ van de keuken.

    Wat is de levertijd van losse apparatuur?

    De levertijd van losse apparatuur is afhankelijk van een aantal factoren. Zijn de spullen bij ons voorradig, dan kun je ze direct meenemen. Zo niet, dan ben je afhankelijk van onze transportplanning. Moet de apparatuur ook door ons gemonteerd worden? Dan is de levertijd afhankelijk van de montageplanning.

    Wil je de actuele levertijd van je losse apparatuur weten? Bel of mail ons dan gerust, we helpen je graag verder.

    Wat is de levertijd van kleine bestellingen?

    De levertijd van kleine bestellingen is afhankelijk van een aantal factoren. Zijn de spullen bij ons voorradig, dan kun je ze direct meenemen. Zo niet, dan ben je afhankelijk van onze transportplanning. Als het om maatwerk gaat, dan lopen de levertijden nogal uiteen van enkele weken tot soms zelfs maanden. Ook ligt het eraan of er een monteur van ons ingezet moet worden.

    Wil je de actuele levertijd van je kleine bestelling weten? Bel of mail ons dan gerust, we helpen je graag verder.

    Wat is de levertijd van een keuken?

    De levertijd van onze keukens is gemiddeld zo’n 12 tot 14 werkweken. Soms is de levertijd wat langer, of juist wat korter. Dat is afhankelijk van het materiaal of het merk. Voor kleine bestellingen zoals losse apparatuur, losse kasten of kleine onderdelen is de levertijd vaak een heel stuk korter. De montage heeft ook invloed op de levertijd van je keuken. Is deze niet inbegrepen dan is de levering vaak wat sneller.

    Wil je de actuele levertijd van je keuken weten? Bel of mail ons dan gerust, we helpen je graag verder.

    Veelgestelde vragen over Maatwerk

    Is maatwerk inbegrepen?

    Als er maatwerk in je nieuwe keuken zit, staat dit altijd duidelijk vermeld in onze offerte. Twijfel je over wat wel en wat niet is opgenomen, neem dan even contact met ons op.

    Onder maatwerk verstaan we bijvoorbeeld een koof of een ombouw. Het is ook mogelijk om deze in eigen beheer te voorzien, dit zal worden besproken tijdens een adviesgesprek. De afwerking, zoals stuc- of schilderwerk, is niet opgenomen in onze offerte tenzij expliciet anders vermeld.

    Kan mijn keuken volledig op maat gemaakt worden?

    Berkers Keukens heeft een eigen werkplaats, waardoor we de aanpassingen en maatwerkoplossingen kunnen aanbieden. Wij maken de keukens niet volledig zelf, wat ten goede komt aan de onderliggende garanties van de door ons gevoerde merken.

    Veelgestelde vragen over Montage

    Is het nodig om mijn vloer af te dekken?

    Voor levering van de keuken en de montage adviseren wij om de vloer af te dekken met stucloper (o.g.). Doe dit vooral wanneer er afgewerkte vloeren aanwezig zijn. Natuurlijk werken onze monteurs voorzichtig, maar vanwege het gewicht van de onderdelen is het vaak noodzakelijk om een steekwagentje te gebruiken. Ook kan er tijdens het lopen van buiten naar binnen bijvoorbeeld zand op de vloer terecht komen.

    Hoelang duurt het monteren van mijn keuken?

    De montagetijd van jouw keuken ligt aan de grootte, hoeveelheid apparatuur, achterwanden, afwerking, et cetera. Gemiddeld zijn onze monteurs 2 dagen bezig met de montage van je keuken. Maar afhankelijk van diverse factoren kan dit meer of minder tijd kosten. Onze keuken adviseur kan hier al een globale inschatting van maken.

    Is de montage inbegrepen?

    Na aankoop van je keuken, komt onze verkoopadviseur de keuken bij jou inmeten. Daarna wordt alles besteld. Om ervoor te zorgen dat de montage vlekkeloos verloopt, bieden wij deze ook aan in onze offerte. Dit bespreken we ook tijdens het adviesgesprek. Op de offerte kun je dit terugvinden onder het kopje ‘montage’. Staat hier niets vermeld? Dan is de montage niet inbegrepen. Voor de montage worden kosten gerekend, zodat ons vakteam dit bij jou op locatie kan verzorgen. Wil je liever zelf de montage regelen? Geef dit dan aan bij onze verkoopadviseurs, zo voorkom je onnodige kosten.

    Is het aansluiten van de apparatuur inbegrepen?

    Na aankoop van je keuken, komt onze verkoopadviseur de keuken bij jou inmeten. Daarna wordt alles besteld. Om ervoor te zorgen dat de montage vlekkeloos verloopt, bieden wij deze ook aan in onze offerte. Dit bespreken we ook tijdens het adviesgesprek. Op de offerte kun je dit terugvinden onder het kopje ‘montage’. Staat hier niets vermeld? Dan is de montage niet inbegrepen. Voor de montage worden kosten gerekend, zodat ons vakteam dit bij jou op locatie kan verzorgen. Wil je liever zelf de montage regelen? Geef dit dan aan bij onze verkoopadviseurs, zo voorkom je onnodige kosten.

    Aansluiten van een kraan, spoelbak, vaatwasser, boiler, kookplaat, afzuiging en Quooker worden apart vermeld en berekend. Het aansluiten van een oven, koelkast, vriezer of andere soortgelijke apparatuur staat niet apart vermeld, maar is inbegrepen als wij de montage verzorgen.

    Veelgestelde vragen over Showroom

    Welke showroom is het meest geschikt?

    Dat hangt af van je wensen en de afstand tot de showroom. Beide showrooms hebben verschillende assortimenten. Deurne heeft de grootste showroom met veel opstellingen, terwijl Den Bosch onlangs is uitgebreid en veel te bieden heeft met het architectuur merk Leicht. Nuland is alleen op afspraak geopend en heeft slechts enkele opstellingen binnen. Kijk hier om te zien welke keukenmerken je waar kunt vinden.

    Kan ik vrij rondkijken in de showroom?

    Jazeker, je mag altijd binnenlopen in onze showrooms. Korte vragen kunnen we bijna altijd meteen beantwoorden. Wil je jouw droomkeuken laten uitwerken of wil je advies inwinnen? Dan maak je het beste een afspraak. Zo hebben we alle tijd voor je. Maak hier een afspraak voor een adviesgesprek.

    Is een adviesgesprek vrijblijvend?

    Een eerste adviesgesprek is altijd vrijblijvend. Tijdens dit gesprek maken we kennis en spreken we jouw wensen en onze mogelijkheden door. Soms is alles meteen duidelijk, maar het komt ook voor dat er een of meerdere afspraken volgen. In het eerste adviesgesprek bespreken we ook deze vervolgafspraken.

    Kun je het antwoord op je vraag niet vinden?